تبلیغات
مطالب اینترنتی - چگونه می‌توانید معاشرت با افراد تهدیدگر را کنترل کنید
 


احساس رعب و هراس، در ذهنیت فردی شما و همچنین رفتار فرد مقابل ریشه دارد. در هر دو مورد، شما می‌توانید مانع از بروز عوارض جانبی آن‌ها شوید.

تهدید و ارعاب روشی است که می‌تواند باعث توقف رشد شخصی و حرفه‌ای شما شود. بااین‌حال انسان مجبور نیست به این روند تن بدهد. شما می‌توانید از همین امروز بدون زیر پا گذاشتن غرور و اخلاقیات، به سلطه‌ی تاریخی تهدید پایان بدهید.

خودتان را به لحاظ ذهنی برای تعامل با فرد تهدیدگر آماده کنید

ما عادت داریم که همیشه خودمان را با دیگران مقایسه کنیم، چون از اینکه حس کنیم ما هم به‌ خوبی دیگران (یا حتی برتر از آن‌ها) هستیم، احساس امنیت و آسودگی می‌کنیم. در این زمینه، کسی می‌تواند برایمان مرعوب‌کننده باشد که حس کنیم می‌تواند ما را شکست دهد. بنابراین یکی از بهترین روش‌های آسیب دیدن، این است که از مقایسه دست بکشیم؛ یا اینکه مطمئن باشیم که راه‌های مختلفی پیش رو داریم:

  • به خودتان یادآوری کنید که مبنایی برای قیاس وجود ندارد. شما و فردی که از جانب او احساس ناامنی می‌کنید، مسلماً مهارت‌ها، استعدادها، شخصیت، اهداف و بیولوژی یکسانی ندارید. به همین دلیل نمی‌توانید ارزیابی واقعی و دقیقی از اینکه چه کسی بهتر است، داشته باشید.
  • به خودتان بگویید چه شما و چه این افراد، با همه‌ی هنرها و توانایی‌هایشان، بالاخره انسان هستند. انسان، به ذات انسان بودنش خالی از اشتباه نیست. مسئله تنها این است که شاید شما از اشتباهات دیگران آگاهی نداشته باشید.
  • دستاوردها و ویژگی‌های مثبت خود را مرور کنید تا توانایی‌ها و اعتمادبه‌نفس شخصی خود را بازیابید.
  • به افرادی فکر کنید که شما را لایق و شایسته و خاص می‌دانند. خاطرات مثبت می‌تواند استرس شما را کاهش دهد.
  • به یاد داشته باشید که در عصر رسانه‌های اجتماعی و رقابت‌های فوق‌العاده بالا، فردی که مرعوب او شده‌اید، ممکن است خود واقعی‌اش را نشان نداده باشد. شاید اگر واقعاً آن‌ها را بیشتر بشناسید، گرم‌تر و صمیمی‌تر از چیزی باشند که فکر می‌کنید. سعی کنید با آن‌ها صحبت کنید و داستان واقعی آن‌ها را کشف کنید.

برای چیزی که می‌خواهید بگویید، برنامه‌ریزی کنید

احساس خطر، می‌تواند ذهن شما را سرکوب یا خفه کند و باعث شود حتی کلمات و واژه‌ها را فراموش کنید، که این اوضاع را بدتر می‌کند. لازم نیست حرف‌هایتان را به‌صورت یک متن بنویسید و بعد آن را لغت به لغت تکرار کنید؛ مخصوصاً که شما باید به‌طور طبیعی به جملات فرد مقابل واکنش نشان بدهید. اما می‌توانید نکات اصلی را که می‌خواهید مطرح کنید، بشناسید و بعد آن‌ها را به روش‌های مختلف و در موقعیت‌های به‌جا، بیان کنید.

با دیگران تمرین کنید

شاید فکر کنید موقعیت‌هایی که از اهمیت پایین‌تری برخوردارند، تغییر زیادی در بهبود ترس شما به وجود نمی‌آورند. ولی مطمئن باشید اگر در شرایط به‌ظاهر بی‌اهمیت از خودتان دفاع کنید، بعدها در برابر افراد مرعوب‌کننده آمادگی بیشتری خواهید داشت که بر مواضع خود ایستادگی کنید.

nteracting with the person who intimidates you.

زبان بدنی مناسبی به کار ببرید

شیوه‌ی معاشرت مدبرانه با کسی که از او هراس دارید، می‌تواند به او نشان دهد که نمی‌تواند شما را تحت‌ فشار قرار دهد. امی کودی، روانشناس اجتماعی، در سخنرانی خود در Ted Talk می‌گوید حالات فیزیکی مناسب می‌توانند اعتمادبه‌نفس شما را بالا ببرند. آرامش خود را حفظ کنید، تماس چشمی خوبی برقرار کنید و لبخند بزنید. علم ثابت کرده است که «نورون‌های آینه‌ای» در مغز، به عناصری مثل حالات صورت و همدلی، واکنش مثبت نشان می‌دهند. بنابراین اگر شما رفتارهای مقبول و مناسبی در پیش بگیرید، می‌توانید آنچه خواهانش هستید به دست آورید.

از تجسم کمیک استفاده کنید

تصویری فانتزی و خنده‌دار از فرد مرعوب‌کننده در ذهنتان ایجاد کنید؛ مثلاً او را با لباس‌های غیر رسمی و در مکان‌های غیر قابل‌ انتظار ببینید. اهمیتی ندارد که این تصویر چه باشد؛ مهم این است که این ایده یعنی تصور فانتزی، به ذهن شما می‌گوید که این فرد برای شما تهدیدکننده نیست و خطری ندارد. ذهنتان در پاسخ به این تصویر، استرستان را خاموش می‌کند.

بر این تمرکز کنید که فرد مقابل، چه احساسی دارد

تمرکز بیش‌ازحد بر چیزی که شما از فرد تهدیدگر می‌خواهید، نگرانی شما را افزایش می‌دهد و مانع از این می‌شود که شما در برقراری ارتباط مؤثر با او، موفق عمل کنید. برعکس، به این فکر کنید که آیا او هم الان به استرس دچار است؟ آیا هیجان‌زده است؟ آیا یک فنجان قهوه‌ی فوری به او کمک می‌کند؟ دلیل خلق‌وخوی بد، رفتار تهاجمی و تهدیدگرانه‌ی فرد مقابل، ممکن است هیچ ارتباطی به شما نداشته باشد! سؤالاتی از این‌ دست را در ذهنتان مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید با شفقت و راستی به او کمک کنید؟ حرکات کوچکی مثل به زبان آوردن چند عبارت مهربان و خوشایند، می‌تواند او را به‌شدت خلع سلاح کند و حتی به یک رابطه‌ی بلندمدت بهتر بیانجامد.

با اطمینان، مصمم و خالصانه صحبت کنید

عبارات و بیاناتی که حس صادقانه‌ای منتقل می‌کنند و با کلمه‌ی «من» شروع می‌شوند، طرف مقابل را از پناه بردن به حالت تدافعی دور می‌کنند و حتی باعث می‌شوند او ادعای خود را ملایم‌تر کند. از طرف دیگر، عباراتی که با واژه‌ی «من» به‌کاربرده می‌شوند، به او نشان می‌دهند که شما هم قدرت و راسخیت دارید. در عین‌ حال، سعی کنید این عبارات را با تأیید ضمنی صحبت‌های طرف مقابل ترکیب کنید: بیشتر افراد فقط می‌خواهند شنیده شوند و اگر بدانند شما برای افکار آنان احترام و ارزش قائلید، آرامش پیدا می‌کنند.

انسان‌ها به دلایل بسیاری، مثل شهرت، اعتبار و آبرو، غیر قابل‌ پیش‌بینی بودن اوضاع یا عدم اطمینان از دیده شدن ارزش آن‌ها، احساس رعب و وحشت می‌کنند. دلیل حال و هوای ناخوشایند خود را بیابید. حتی ممکن است رفتار شما به‌گونه‌ای است که دیگران را دچار عدم اطمینان می‌کند و باعث هراس آن‌ها می‌شود. اگر به‌روشنی احساسات خودتان را مشاهده کنید و علت هرکدام را بیابید، می‌توانید برای رفع مشکلات ناشی از آن‌ها، دست‌به‌کار شوید.



لینک منبع

مطلب چگونه می‌توانید معاشرت با افراد تهدیدگر را کنترل کنید در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :چگونه می‌توانید معاشرت با افراد تهدیدگر را کنترل کنید
http://mofidestan.ir/2017/08/24/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


مطالب اینترنتی
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :